Monday, November 27, 2006

"Make Tea Not War!"


Sabah Kadıköy den Beşiktaş a geçerken herzamnaki gibi çayımı simidimi almış gazeteme dalmıştım. Gazetede çekilmiş olan bir fotoğrafın başlığı çok dikkatemi çekti: "MAKE TEA NOT WAR!"Aklıma 70li yılların çiçek çocukları geldi. Ne kadar güzel bir dönemdir o: idealist, insancıl...müzikleri bile farklı. Birde içinde bulunduğumuz millenyum(!) 2000 li yılları düşündüm sonra.
Dünya çapında insanlar arası bir kardeşlik olabileceği iddiasında falan değilim. Böyle bir iddia çocukça bir düşten öteye geçmez. İnsan, kabilesine bağlı bir hayvandır ve büyük süper-kabilelerin arasındaki yarışma kuşkusuz sürüp gidecektir.
İyi örgütlenmiş toplumlarda bu tür debelenmeler, sağlıklı ,uyarıcı rekabet, ticari ve sportif saldırganlık ayinleri biçiminde sürdürülecek ve böylece durağan kendi kendini yenileyen toplumlara dönüşmeleri engellenecektir. İnsanoğlunun doğal niteliklerinden olan saldırganlık denetlenemeyecek boyutlara varamayacaktır. Bireyin kişiliğini ispat etmek için zararsızca çabalaması halini alacaktır. Ancak baskılar çok artığında, şiddete dönüşebilme tehlikesi söz konusu olacaktır.
Ne dersiniz bu millenyum kuşağı sanki bizleri biraz pessimist ve gerçekçi yapmış. Belki hayatı bu kadar ciddiye almamalı ve tıpkı John Lenon gibi "farkındalığında" yaşayabilmeli.

5 comments:

Anonymous said...

Eylem ben Çiğdem(Kadıköy Anadolu) beni hatırladın mı...Hani körü körüne tartışır türkiye den başlar kadın erkek muhabbetinden geçer kaymaklı künefe ile bitirirdik tartışmalarımızı:) En çok gülen yüzüne özledim ve tabiki o meşhur Modada sabahlamalarımızı.

eylem said...

Canımmm Çiğdom nasıl unuturum seni!Duyduğum kadarıyla çoluğa çocuğa karışmış Bodruma taşınmışsın. Yakışır arkadaşıma! Buarada kaymaklı künefenin sensiz keyfi olmuyor:( Türkiye yi kurtarmanında:(( Hatta ve hatta men&women muhabbetlerininde:((( Aradabir kaçıver İstanbula Moda da günü doğuralım tıpkı eskisi gibi..

Pinkshake said...

ay ben kıskandım bu kaymaklı künefe ve bodrum da yaşama işlerini :)

eylem said...

Burcum kaymaklı künefe ne zaman istersen! Hamdi de hemen bir rezervasyon yaptırıyorum; şöyle bol antep fıstıklı ve kaymaklı bir künefe!!(Ertesi gün alınacak kiloların sorumluluğunu almıyorum ona göre;)
Bodrum da yaşamaya gelince..neden olmasın be Burcum bakarsın günün birinde bizlerde çekiliriz ege sahillerine,belli mi olur;"la dolce vita"

Pinkshake said...

şimdilik değil bu "çekilme" ama "kaçma" kısmına her zaman varım biliyorsun :)